Hlavolamikon
Řešíte rádi hlavolamy, hádanky či logické úlohy? Luštíte na dovolené? Jezdíte s dětmi na tábory? Chc...
Naučte se programovat s želvou
Želví grafika je způsob, jak vykreslovat zajímavé obrázky pomocí několika elementárních příkazů („jdi dopředu“, „zatoč doprava“) a základních programátorských konstrukcí (cykly, proměnné, funkce). Je to osvědčený nástroj pro výuku programování a matematiky – používá se úspěšně od 60. let 20. století a existuje řada prostředí, ve kterých ji lze realizovat. Je velmi intuitivní a lze ji využít už s dětmi na prvním stupni základních škol. Současně však přirozeným způsobem poskytuje prostor i pro procvičení netriviálních matematických a programátorských pojmů, jako jsou rekurze nebo goniometrické funkce.
Kniha systematicky pokrývá celou škálu využití želví grafiky. Obsahuje velké množství obrázků, které slouží pro vysvětlení principů a jako výzvy k řešení, ať už v rámci výuky nebo samostatného vzdělávání.
Kniha mimo jiné zodpoví následující otázky:
Errata najdete na stránce knihy (www.albatrosmedia.cz) v sekci Soubory ke stažení.
O autorovi:
Radek Pelánek učí na Fakultě informatiky Masarykovy univerzity Brno. Má bohaté zkušenosti s výukou programování, mj. vede úvodní kurz programování, který má ročně zapsáno přes 600 studentů. Je spoluautorem více než 50 odborných prací a autorem 9 knih.
Uživatelskou recenzi mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé
Přihlásit