EN

Proč věříme dezinformacím?

Strategická komunikace jako možná cesta z bludného kruhu

Tomáš Kolomazník, Zdeněk Rod, Štefan Sarvaš


Fenomén dezinformací od nejstarších dob až po současnost
Dezinformace nejsou jen průvodním jevem moderní doby – jsou staré jako lidstvo samo. Proč máme tendenci jim věřit? Z jakého důvodu selhává naše kritické myšlení? Jak se jim bránit? Pomůže nám strategická komunikace? Na všechny tyto otázky odpovídá publikace, která vznikla na základě letitých zkušeností bezpečnostních analytiků a mediálních specialistů. Díky názorným grafikám, konkrétním případům a informacím od předních expertů budete mít jistotu, že se v záludném světě fake news a propagandy neztratíte.
Jiné dostupné formáty:

Detailní informace

Jazyk čeština
Počet stran 256
EAN 9788076626515
Datum vydání 13.05.2024
Věk od 15
Formát 130x200 mm
Nakladatelství KNIHA ZLÍN
Hmotnost 0,354
Typ Kniha
Vazba brožovaná lepená s chlopněmi

Dezinformace nejsou jen průvodním jevem moderní doby – jsou staré jako lidstvo samo. Proč máme tendenci jim věřit? Z jakého důvodu selhává naše kritické myšlení? Jak se jim bránit? Pomůže nám strategická komunikace? Na všechny tyto otázky odpovídá publikace, která vznikla na základě letitých zkušeností bezpečnostních analytiků a mediálních specialistů. Díky názorným grafikám, konkrétním případům a informacím od předních expertů budete mít jistotu, že se v záludném světě fake news a propagandy neztratíte.

„Snad žádný jiný fenomén neprorostl naší každodenní realitou s takovou rychlostí a samozřejmostí jako právě vědomí přítomnosti dezinformací – se všemi průvodními jevy od názorové roztříštěnosti společnosti bující zvláště na sociálních sítích přes antisystémové demonstrace na náměstích až po napětí uvnitř mnoha komunit, motivované neschopností či neochotou mluvit o konfliktních tématech štěpících jak širší společenství, tak jednotlivé rodiny.

Kniha Tomáše Kolomazníka, Zdeňka Roda a Štefana Sarvaše analyzuje tento stav v širokých interdisciplinárních souvislostech a s dobrou znalostí domácího i mezinárodního kontextu.“ Doc. Mgr. Marie Koldinská, Ph.D.

Ke stažení

pdf Ukázka.pdf

Hodnocení čtenářů

V současné době nejsou vytvořena žádná uživatelská hodnocení.

Vaše hodnocení

Uživatelskou recenzi mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé

 Přihlásit
Autor knihy
Tomáš Kolomazník

Tomáš Kolomazník

Je spoluzakladatelem a ředitelem poradenské firmy Center for Security Consulting. Věnuje se bezpečnostní politice, obrannému průmyslu, kybernetické a informační bezpečnosti. Je členem bezpečnostní komunity při Geneva Centre for Security Policy Alumni Association. Účastní se mezinárodních projektů, vystupuje na konferencích a publikuje o bezpečnostních tématech doma i v zahraničí. V minulosti pracoval na Ministerstvu obrany na Sekci obranné politiky a strategie, kde měl na starosti mezinárodní vztahy. V současné době vyučuje na soukromé vysoké škole Ambis v Praze a zároveň absolvuje PhD studia na Metropolitní univerzitě Praha.
Zobrazit profil autora

Zdeněk Rod

Zdeněk Rod

Působí jako akademicko-vědecký pracovník na Katedře politologie a mezinárodních vztahů Západočeské univerzity v Plzni. Dále spoluřídí pražskou bezpečnostní konzultační firmu Center for Security Consulting a vyučuje na Katedře bezpečnosti a práva na soukromé vysoké škole Ambis v Praze. Zdeněk se mimo jiné specializuje na bezpečnostní studia. V minulosti studoval na univerzitách v Lublani, Budapešti a na Evropské bezpečnostní a obranné akademii v Bruselu. Absolvoval několik výzkumných pobytů v zahraničí. V minulosti pracoval na Ministerstvu obrany ČR na oddělení hybridních hrozeb. Publikoval celou řadu akademických publikací, policy dokumentů a novinových článků a účastnil se nespočtu vědeckých i policy konferencí doma i v zahraničí. 
Zobrazit profil autora

Štefan Sarvaš

Štefan Sarvaš

Přes patnáct let pracuje na různých regionálních a globálních pozicích pro společnost Mars. Jeho doménou jsou Consumer & Market Insights, je členem interní konzultační skupiny zaměřené na Growth Legacy Strategic Program, společnou iniciativu společnosti Mars a největším marketingovým institutem na světě Ehrenberg Bass Institute for Marketing Science na Univerzitě v Adelaide, Austrálie. V rámci konzultační činnosti se věnuje především marketingovým a komunikačním strategiím a je odpovědný za oblast kognitivních předpojatostí v rozhodování o těchto strategiích a jak jim předcházet.
Zobrazit profil autora
NAPIŠTE NÁM