EN

Jak se pastelky učily kreslit

Grafomotorická cvičení a rozvoj kresby pro děti od 2,5 do 4 let

Jiřina Bednářová


Pastelky se stanou kamarády vašich dětí
Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji grafomotorických schopností - nácviku kreslení jako předpokladu pro úspěšné psaní. Učení je nenásilné - děti nácvikem jednotlivých grafomotorických prvků provázejí pohádkové postavičky - Pastelky.

Detailní informace

Žánr grafomotorika
Ilustrátor Richard Šmarda
Jazyk čeština
Počet stran 64
EAN 9788026617211
Datum vydání 10.02.2022
Věk od 2
Formát 210x297 mm
Nakladatelství EDIKA
Hmotnost 0,278
Typ Kniha
Vazba brožovaná, šitá 2 skobkami (sešitová)

Publikace Jak se pastelky učily kreslit obsahuje:

1) grafomotorická cvičení pro děti ve věku od 2,5 do 4 let, pomocí kterých se rozvine:

- jemná motorika a psychické funkce potřebné při kreslení a psaní

- grafomotorické dovednosti a kresba dítěte

- souhra ruky a oka, vnímání prostoru v souvislosti se směrem vedení čáry

2) metodický návod pro dospělé, který:

- upozorňuje na možná úskalí při nácviku jednotlivých prvků

- pomáhá překonávat obtíže

Vážená čtenářko, vážený čtenáři,

jelikož si prohlížíte tuto knihu, usuzuji, že vás zaujal název o pastelkách, které se učily kreslit. Z neživých pastelek se tak trochu staly pohádkové bytosti. Samy kreslí, a dokonce rozpráví s malým človíčkem, který je vlastně oživuje. Takového človíčka, vehementně se snažícího o výtvarný projev na všech možných i nemožných místech, máte zřejmě doma či ve svém blízkém okolí. Pokreslené jsou noviny, časopisy, nábytek… Až si občas říkáte, co si s tím malým malířem počít. Na pomoc vám přispěchala autorka této knihy spolu s malířem, který publikaci ilustroval. Podíváte-li se, komu je kniha určena, můžete se podivit, že ani ne tříleté dítě se má něčemu učit – vždyť ještě nechodí do mateřské školy. Když se však zamyslíte, uvědomíte si, že se učíme od narození a že i vaše dítko už se s vaším přispěním mnohému naučilo. Nyní mu můžete poskytnout zajímavou, užitečnou hru, která přispěje k rozvíjení obratnosti jeho ruky.

Dítě bude spolu s pastelkami Boženkou a Máňou plnit zajímavé úkoly vyplývající z příběhu, který mu budete číst. Tak se naučí pozorně poslouchat, rozumět slovům, dozví se zajímavé věci o přírodě, zvířatech i lidech. Každý úspěch bude znamenat povzbuzení pro další hru. Pro nás dospělé to však znamená vést dítě k přirozenému postupu a respektovat jeho individuální vývoj. Jak postupovat, abyste spolu s dítkem měli radost ze společné práce, se dozvíte v autorčině dopise na konci knihy. Ten si nejdříve pozorně přečtěte. Vyvarujete se tak přílišných nároků na dítě, uvědomíte si, jak je důležité projevit radost z výtvoru, který je zpočátku – očima dospělého – málo zdařilý. Proto postupujte pomalu i v případě, že bude dítě chtít pokreslit všechny strany najednou. Doporučuji každý den jednu dvě stránky a čtení na pokračování. Dítě i vy se budete těšit na další společné cvičení, v němž můžete po vyplnění první „knihy kreslení“ pokračovat v dalších publikacích, které vám autorka také doporučí.

Hodně zdaru a ať se z vašeho dítka stane obratný kreslíř a písař, kterému jednou nebude dělat psaní ve škole žádné problémy.

PhDr. Alena Šafrová

externí pedagožka Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně

Ke stažení

pdf Ukázka.pdf

Další tituly z řady "Všestranná příprava do školy"

Hodnocení čtenářů

V současné době nejsou vytvořena žádná uživatelská hodnocení.

Vaše hodnocení

Uživatelskou recenzi mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé

 Přihlásit
Autor knihy
Jiřina Bednářová

Jiřina Bednářová

Jiřina Bednářová záhy po ukončeném studia na filozofické fakultě změnila své profesní zaměření. Osobní zájem o vývoj dítěte a jeho odchylky ji přivedl ke studiu speciální pedagogiky. Výzvou jí bylo a stále je hledání možností, jak podporovat rozvoj myšlení a řeči u dětí. Dlouhou řadu let působila v Pedagogicko-psychologické poradně Brno, kde pracovala s předškolními dětmi s nerovnoměrným vývojem i se žáky základních a středních škol, kteří se potýkají se specifickými poruchami učení. Vytvořila ucelenou řadu metodických materiálů pro děti předškolního i školního věku, které jsou doprovázeny metodikami pro pedagogy a rodiče. V současnosti pokračuje v publikační činnosti a vzdělávání dospělých. K jejím největším radostem patří čas strávený s vlastní rodinou, přáteli, dětmi a rodinami, které v průběhu své praxe poznala. Ráda cestuje, aby se posléze o to raději vracela domů.
Zobrazit profil autora
NAPIŠTE NÁM