EN

Skrytí šampióni 21. století

Úspěšné strategie málo známých firem, které mají vedoucí postavení na světových trzích

Hermann Simon


Přední světový odborník na manažerskou strategii a marketingové řízení představuje strategie, organizační struktury, procesy i kulturu "skrytých šampiónů", mimořádně úspěšných menších podniků, které mají na svých specifických trzích ve světovém měřítku nesmírně silné postavení. Jde o firmy, jež velmi rychle rostou, a přesto si udržují flexibilitu malých podniků, takže mohou jiným organizacím posloužit jako vzor moderního podnikového řízení.

Detailní informace

Jazyk čeština
Původní název Hidden Champions des 21.Jahrhunderts
Počet stran 384
EAN 9788072612253
Datum vydání 01.01.2010
Věk od 0
Formát 165x235 mm
Nakladatelství MANAGEMENT PRESS
Hmotnost 0,575
Typ Kniha
Vazba brožovaná lepená

Co mají společného například výrobce akvaristických potřeb Tetra, dodavatel senzorů Electro-Nite nebo firma Nissha vyrábějící dotykové panely? Jde o typické „skryté šampióny“, celkem neznámé firmy střední velikosti, které si tiše a nepozorovaně udržují přední postavení na světovém trhu ve svém poměrně úzce specializovaném oboru.

     Hermann Simon, uznávaný poradce v oboru manažerských strategií, marketingového řízení a tvorby cen, se zkoumání podniků kategorie „skrytých šampiónů“ věnuje více než dvacet let a jeho nejnovější kniha Skrytí šampióni 21. století,  kterou s podtitulem Úspěšné strategie málo známých firem, které mají vedoucí postavení na světových trzích, ve své ediční řadě Knihovna světového managementu připravilo nakladatelství Management Press (brož., B5, 384 str., doporučená cena 559 Kč; z angl. orig. ji přeložila H. Škapová), v tomto duchu navazuje na jeho někdejší bestseller Hidden Champions. 

     Na základě důkladného studia více než tisícovky takových „skrytých šampiónů“ z celého světa autor ve své nové knize určuje společné rysy, přístupy, procesy a další faktory, které leží v základech jejich úspěchu i v globalizovaném ekonomickém prostředí dneška, kdy v mnoha případech si tyto firmy udržují – navzdory intenzivní konkurenci, finančním tlakům a měnící se dynamice trhů – vedoucí postavení na svých trzích již po celé generace.

     Důvody prosperity těchto malých a středních podniků a faktory, jimiž se odlišují zejména od velkých korporací, autor nachází v jejich přístupu k vlastním provozním činnostem, k oblasti služeb zákazníkům a marketingu, k inovačním procesům, řízení lidských zdrojů, volbě organizačních struktur, vedení, tvorbě a implementaci strategie.

     Autor čtenářům knihy umožňuje nahlédnout do „zákulisí“ mnoha těchto často i „tajnůstkářských“ firem, které odmítají poslední novinky či módní výstřelky manažerské teorie a ke svým úspěchům se dopracovávají proto, že spoléhají na zdravý rozum a osvědčené strategie: soustřeďují se na své klíčové způsobilosti, zákazníkům poskytují reálnou hodnotu, udržují s nimi dlouhodobé vztahy, nepřetržitě inovují, zaměstnance odměňují podle jejich výkonnosti, decentralizují své podnikatelské činnosti a dosahují neobyčejné internacionalizace a širokého zastoupení na světových trzích.

     Podniky skrytých šampiónů nás učí, že dobrý výkon managementu znamená především dělat mnoho malých věcí lépe než konkurenti – bez velkého halasu, rozhodně, s plným nasazením a s neutuchající energií. V dnešních časech ekonomických turbulencí tak jejich praxe představuje účinnou protilátku proti krátkozrakým a nevhodným praktikám, které přivedly ke krachu četné podnikové giganty, zejména v letech ekonomické krize 2008–2010.

     Podniky skrytých šampiónů nabízejí cenná ponaučení nejen pro podnikatele a podnikové manažery, investory, zaměstnance podniků, představitele odborů a regulačních orgánů z vyspělých i rozvíjejících se zemí, nýbrž mohou posloužit i jako nové vzorové příklady dosahování udržitelného růstu v globalizovaném prostředí světové ekonomiky budoucnosti.

Hermann Simon

Hermann Simon je prezidentem společnosti Simon-Kucher & Partners, která má zastoupení v Evropě, v Asii a ve Spojených státech. H. Simon je odborníkem na strategii, marketing a tvorbu cen; přednáší a radí podnikovým organizacím po celém světě. V minulosti působil jako profesor či hostující profesor podnikové ekonomiky a marketingu na  řadě světových univerzit. Bývá označován za jednoho z nejvlivnějších evropských myslitelů v oboru managementu, vydal přes 30 knih, včetně mezinárodních bestsellerů Hidden Champions (1996), Power Pricing (1997), Manage for Profit, Not for Market Share (2006) a Beat the Crisis: 33 Quick Solutions for Your Company (2009; česky kniha vyšla v nakladatelství Management Press pod názvem Jak na krizi: 33 okamžitých opatření pro vaši firmu). 

Úplnou nabídku titulů vydaných v řadě Knihovna světového managementu přibližuje tento výpis.

     Další knihy vydané nakladatelstvím Management Press v tematické oblasti podnikového managementu najdete zde.

Ke stažení

PDF Ukázka.PDF

Další tituly z řady "Knihovna světového managementu"

Hodnocení čtenářů

V současné době nejsou vytvořena žádná uživatelská hodnocení.

Vaše hodnocení

Uživatelskou recenzi mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé

 Přihlásit
NAPIŠTE NÁM