České značky, které dobyly svět
Kniha České značky, které dobyly svět vás zavede do fascinující historie a současnosti nejznámějších...
Vypracovávat strategický plán v náročném a složitém globalizovaném konkurenčním prostředí, aniž byste jej otestovali z hlediska možných reakcí trhu, je totéž jako naslepo vstupovat do minového pole. Jako – obrazně řečeno – spolehlivý detektor kovů může vaší organizaci posloužit metoda válečných her.
Zatímco nákladné válečné hry provozované – často s diskutabilními výsledky – velkými poradenskými firmami bývají spíše drženy v tajnosti, kniha Strategické válečné hry v podnikání Benjamina Gilada, předního světového znalce problematiky podnikového zpravodajství a experta na aplikace metody válečných her v podnikové praxi, tuto metodu poprvé podnikatelské a manažerské veřejnosti zpřístupňuje.
Giladova kniha (s podtitulem Jak firmy mohou zásadně zlepšit své strategie a překonat konkurenci ji vydává nakladatelství Management Press, váz. 232 str., doporučená cena 399 Kč, z angl. orig. přel. Irena Grusová) vede k lepšímu poznání nejen tržní dynamiky a konkurenčních hrozeb, ale zároveň učí i pronikavému vhledu do vnitřní kultury organizace a do případných vnitřních zájmových či mocenských sporů, které často tvoří největší překážky dosažení úspěšných tržních výsledků.
Ukazuje, jaký typ válečné hry – jako nástroje dovolujícího vytváření realistických strategických plánů, resp. testování spolehlivosti již existujících plánů – je vhodný pro vaši organizaci či pro vaši rozhodovací situaci. Ukazuje – krok za krokem – jak připravit, zorganizovat a uspořádat realistickou a nenákladnou válečnou hru, jak poznat dynamiku trhů, modelovat chování a předvídat tahy svých konkurentů s minimem informací a s maximální přesností, a přesvědčivě dokládá, že k tomu, abyste takovou válečnou hru mohli uspořádat, nepotřebujete ani supervýkonné počítače, velké a drahé poradenské firmy, ani doktorát z matematiky.
Giladova kniha Strategické válečné hry v podnikání je zkrátka vhodnou příručkou, která vám (vrcholovým vedoucím pracovníkům firem i produktovým manažerům, manažerům značek, vedoucím projektů, marketingovým profesionálům a podnikovým stratégům) umožní být neustále o krok před konkurenty, protože vás naučí:
- Vyhodnocovat a předjímat změny na vlastních trzích.
- Důkladně prověřovat globální a regionální strategie.
- Rozpracovávat a ověřovat své plány boje s existujícími konkurenty či obrany proti rostoucímu konkurenčnímu ohrožení.
- „Ochránit“ uvedení nových produktů.
- Získávat podporu spolupracovníků, rozpoznávat vlastní slabiny ve znalosti trhů a zformulovat obhajitelný podnikatelský projekt.
Benjamin Gilad již déle než dvě desetiletí vede válečné hry pro přední světové firmy v řadě odvětví, které působí ve všech světadílech. Učil strategii na School of Management při Rutgers University, je zakladatelem a prezidentem The Academy of Competitive Intelligence a průkopníkem teorie a praxe konkurenčního zpravodajství ve Spojených státech. Doktorát získal v oboru ekonomických věd, je držitelem titulu MBA a bakalářského titulu (studium psychologie a filosofie). Žije v Boca Raton na Floridě.
Další knižní tituly nakladatelství Management Press v tematické oblasti podnikového managementu vám přibližuje tento výpis.
Uživatelskou recenzi mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé
Přihlásit