Žirafa nebo tulipán
Osmnáct vyprávění, v nichž autor překvapuje groteskními nápady, rychlými přechody z fantazie v reali...
Nahlédněte do zákulisí trhu s uměním! Provede vás autor bestsellerového titulu Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů.
Co a proč se děje v paralelním vesmíru, jímž je nejvyšší cenová úroveň trhu se současným uměním
“Ceny za současná umělecká díla nejvyšší úrovně stoupají nejen v důsledku vlastních uměleckých kvalit, ale také v souvislosti s poptávkou ze strany superbohatých sběratelů, státních fondů a agentů, s transakcemi nepodléhajícími zdanění a prestižními uměleckými veletrhy. Mnozí aktéři z uměleckého světa dnes přijímají premisu, že na současném umění je nejzajímavější jeho finanční hodnota.
Nejvyšší cenová úroveň trhu se současným uměním – obchodníci, agenti a aukční domy – je mnohem složitější a sofistikovanější, než se obecně soudí. Poté, co vyšly dvě předchozí knihy o trhu s uměním Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů a Supermodelka a krabice Brillo, mě lidé často žádali, abych jim vysvětlil, co a proč se na tomto trhu děje. Jistý vhled do této problematiky poskytuje behaviorální ekonomie, na niž se v této knize opakovaně odvolávám. Některé postřehy odrážejí iracionalitu lidského chování a rozhodování. Jiné se týkají snahy ovlivnit jednání sběratelů při koupi uměleckých děl.
Tato kniha dává nahlédnout do světa obchodníků s uměním a aukčních domů a vypráví historky někdejších vedoucích pracovníků z New Yorku, Londýna, Lucemburku a Pekingu odpovědných za nákup a prodej uměleckých děl.”
Uživatelskou recenzi mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé
Přihlásit