Rozvoj zrakového vnímání
Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji zrakového vnímání a prevenci potíží ve čtení a psaní...
Připravte své dítě do školy!
Publikace obsahuje:
1) pracovní listy vytvářející ucelený systém
předškolní průpravy pro děti ve věku 5 až 7 let.
Pomocí listů se rozvine:
• kreslení, koordinace ruky a oka
• rozumové schopnosti a řeč
• sluchové a zrakové vnímání
• předčíselné a matematické představy
• orientace v prostoru a čase
2) metodický návod pro dospělé
Vážená čtenářko, vážený čtenáři, oslovuji Vás takto, protože je obtížné vyjmenovat všechny dospělé přátele předškoláků, které může tato kniha zaujmout. Mnozí z vás při nahlédnutí zaznamenali známé pohádkové postavičky, které přinášely dětem i dospělým zábavné čtení a plno užitečných, zajímavých her v knihách již dříve vydaných nakladatelstvím Computer Press, a. s. Jejich autorka Jiřina Bednářová, odborné i laické veřejnosti známá svými zajímavými úkoly a svěžími texty, se spolu s malířem a ilustrátorem Richardem Šmardou tentokráte zaměřili na všestranný rozvoj dětské osobnosti a rozvíjení funkcí, které dítěti umožní zdárně započít školní vzdělávání. Proto se v jedné knížce setkáme s pastelkami Boženkou a Máňou (grafomotorika), krtkem Barborou (zrakové vnímání), sobem Bobem (matematika), kteří v nabídnutých hrách – úkolech – samozřejmě působí na rozvoj řeči a myšlení, sluchového vnímání, prostorové a časové orientace dítěte.
Nemějte obavu, vážený dospělý čtenáři, že to nezvládnete. Autorka pro orientaci Vaši i dětí vybavila text piktogramy, podle nichž zjistíte, co se právě rozvíjí, a hlavně stručnými, srozumitelnými instrukcemi ke každému úkolu a Vám adresovaným dopisem na konci knihy. Dále doporučuji Vaší pozornosti výtvarnou realizaci úkolů, která je výsledkem autorčiny odborné spolupráce s ilustrátorem. Realistické, humorně pojaté obrázky svou barevností a současně přesným respektováním autorčina záměru dítě zaujmou tak, že je vůbec nenapadne, že se vlastně učí číst, psát, počítat, že plní postupně stále obtížnější úkoly, blízké těm školním.
Kniha především dětem, ale i nám dospělým, přináší také mnoho podnětů pro rozvoj fantazie, tvořivosti, protože jak je známo, hodně se naučíme díváním, posloucháním, nejvíce však „děláním“. Jak se zpívá v jedné známé pohádce, dělání zahání všechny smutky a je dokonce lék. A ještě jedna zkušenost matky a babičky, potvrzená řadou odborných pojednání – smysluplně společně strávené chvíle přináší radost a užitek dětem i dospělým.
Právě v době před nástupem do školy jsou děti nejzvídavější, chtějí se učit, potřebují náš čas a laskavou pozornost. A navíc se tato publikace podle mého názoru uplatní nejen doma, ale také v předškolních zařízeních, při individuální i skupinové přípravě dětí na vstup do školy. Od zápisu do září (a u dětí s odloženým nástupem školní docházky celý rok) je ten pravý čas, kdy můžeme pro dítě z hlediska jeho budoucnosti hodně udělat. K tomu Vám přeji radostné odhodlání a hlavně vytrvalost.
PhDr. Alena Šafrová,
externí pedagožka Pedagogické fakulty MU v Brně
Uživatelskou recenzi mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé
Přihlásit