EN

Mezi námi pastelkami

Grafomotorická cvičení a nácvik psaní pro děti od 3 do 5 let, 1. díl

Jiřina Bednářová


Připravte své dítě do školy.
Pracovní sešit obsahuje systém grafomotorických cvičení, vycházející z posloupnosti vývoje dovedností dítěte. Cvičení postupují od nejjednodušších prvků, které se v kresbě dítěte objevují nejdříve, a přecházejí k obtížnějším. Materiály přinášejí podněty k získání dovednosti, jejímu procvičování a posléze její fixaci před postupem do další úrovně obtížnosti.
Jiné dostupné formáty:

Detailní informace

Ilustrátor Richard Šmarda
Jazyk čeština
Počet stran 64
EAN 9788026617525
Datum vydání 18.08.2022
Věk od 3
Formát 210x297 mm
Nakladatelství EDIKA
Hmotnost 0,279
Typ Kniha
Vazba brožovaná, šitá 2 skobkami (sešitová)

Publikace Mezi námi pastelkami

obsahuje

1) grafomotorická cvičení pro děti ve

věku od 3 do 5 let, pomocí kterých se rozvine:

- jemná motorika a psychické funkce potřebné při kreslení a psaní

- grafomotorické dovednosti a kresba dítěte

- souhra ruky a oka, vnímání prostoru v souvislosti se směrem vedení čáry

2) metodický návod pro dospělé, který:

- upozorňuje na možná úskalí při nácviku jednotlivých prvků

- pomáhá překonávat obtíže

Proč se zabývat grafomotorikou, která se snad týká zejména psaní? Abychom se dověděli, jak je to s kresbou a psaním, jak se tato část jemné motoriky a také psychické funkce potřebné při kreslení a psaní vyvíjejí, kdy bychom měli uvažovat o tom, že naše dítě potřebuje nějakou podporu. Přečteme si nejprve dopis, který dospělým napsala autorka námětu a celého souboru cvičení obsažených v knížce. Jiřina Bednářová zúročila odborné poznatky a svou dlouholetou praktickou zkušenost z práce s dětmi předškolního věku i s malými školáky. Její doporučení, týkající se nejen zásad při práci s touto knihou, ale také činností rozvíjejících jemnou motoriku, leváctví a praváctví, pracovních návyků při kreslení, tedy i správného držení psacího náčiní a jeho volby, jistě pomohou poznat, co které dítě potřebuje. Aby cvičení – kreslení probíhalo, jak má, protože dodržení metodického postupu má význam pro dosažení dobrého výsledku, jsou ještě navíc u každého cviku zvýrazněna doporučení, jak jej správně provádět. Když se na práci dobře připravíme, budeme se spolu s naším malým kreslířem radovat se Šmardovými pastelkami Boženkou a Máňou, s veselými zvířátky. Nakonec si ověříme, co se náš chlapec či holčička i pastelka Máňa naučili, a zjistíme, že se nikdo z nich nemusí schovávat v koutku, protože už umí kreslit a kreslí rád. Půjde mu proto jistě ve škole dobře nejen kreslení, ale i psaní.

První díl grafomotoriky nazvaný Mezi námi pastelkami je určen zejména tří- až pětiletým dětem. Máte-li však doma předškoláčka či prvňáčka, který má potíže s kreslením a počátky psaní, nebo ho kreslení či psaní netěší, zkuste ho získat touto knížkou. Bude-li třeba, budete moci pokračovat ve cvičení, protože autoři připravili další dva díly, které budou brzy následovat. I u méně obratných dětí tak pomůžete předejít smutku z neúspěchu ve psaní a přispějete k vytváření dobrého vztahu ke škole a ke vzdělání vůbec. Nestačí totiž říkat: „Piš hezky“. Znáte snad někoho, kdo na základě příkazu okamžitě správně mluvil, krásně psal, četl…? Jistě ne a nezáleží na tom, zda je dítě nebo dospělý, ale na tom, zda měl možnost, příležitost se to naučit. Důležitým předpokladem pro dobré učení je tvořivost, humor a samozřejmě kvalitní, ověřená metodika. To vše, podle mého názoru, tato knížka splňuje. Věřím, že spolu s trpělivostí a laskavostí dospělých přinese radost a užitek dětem.

PhDr. Alena Šafrová

speciální pedagožka Speciálního pedagogického centra při Soukromém speciálním gymnáziu Integra, Brno-Líšeň, externí pedagožka Pedagogické fakulty MU v Brně

Ke stažení

pdf Ukázka.pdf

Další tituly z řady "Všestranná příprava do školy"

Hodnocení čtenářů

V současné době nejsou vytvořena žádná uživatelská hodnocení.

Vaše hodnocení

Uživatelskou recenzi mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé

 Přihlásit
Autor knihy
Jiřina Bednářová

Jiřina Bednářová

Jiřina Bednářová záhy po ukončeném studia na filozofické fakultě změnila své profesní zaměření. Osobní zájem o vývoj dítěte a jeho odchylky ji přivedl ke studiu speciální pedagogiky. Výzvou jí bylo a stále je hledání možností, jak podporovat rozvoj myšlení a řeči u dětí. Dlouhou řadu let působila v Pedagogicko-psychologické poradně Brno, kde pracovala s předškolními dětmi s nerovnoměrným vývojem i se žáky základních a středních škol, kteří se potýkají se specifickými poruchami učení. Vytvořila ucelenou řadu metodických materiálů pro děti předškolního i školního věku, které jsou doprovázeny metodikami pro pedagogy a rodiče. V současnosti pokračuje v publikační činnosti a vzdělávání dospělých. K jejím největším radostem patří čas strávený s vlastní rodinou, přáteli, dětmi a rodinami, které v průběhu své praxe poznala. Ráda cestuje, aby se posléze o to raději vracela domů.
Zobrazit profil autora
NAPIŠTE NÁM